Totalul afișărilor de pagină

marți, 20 noiembrie 2018

Angajamentul unui trădător



Dosar R 1259
Declarație-angajament  

    Subsemnatul Poinăreanu Grigore născut la 18 iulie 1922 în Com. Corbi R.C. De Argeş fiul lui Iosif si al Virginiei de profesie agricultor cu ultimul domiciliu în Com Corbi R. de Argeș reg. Pitești declar în mod sincer şi nesilit de nimeni că în zilele de 17,18, şi 19 martie 1958 în declarațiile făcute în faţa organelor Securității de Stat am recunoscut şi susțin prin prezenta următoarele: că am avut legături în perioada      1951-1958 cu bandiții Toma si Petre Arnăuțoiu şi C-tin Jubleanu sprijinindu-i cu alimente şi bani şi dându-le unele informații legate de securitatea lor pentru a nu fii prinși de organele de stat, deși cunoșteam că bandiții au la activul lor crime şi jafuri pe care le-au comis în perioada în care din banda făcea parte şi Marinescu în a cărui sarcină după spusele bandiților amintiți mai sus, erau puse; că am cunoscut ca legături principale de sprijin a bandei pe numiții Pr. Andreescu Nicolae, Pr. Constantinescu Ioan, Nae Sorescu, comerciantul Grigore zis Lepărău, două femei din Slatina şi un oarecare Tomeci din  Com. Brăduleț.
     Cu parte din aceste legături am discutat în repetate rânduri despre situația bandiților recunoscându-mi în mod sincer faptele pe care le-am săvârșit eu precum şi faptele pe care le-au săvârșit ceilalţi complici ai bandei şi regretând faptele pe care le-am comis în dorința de a mă reabilita prin prezenta declarație-angajament  cer să mi se acorde posibilitatea de a aduce servicii în scopul prinderii bandei în cel mai scurt timp (1 Mai 1958) .
    Mă angajez să fac acest lucru pe lângă regretul personal şi dându-mi seama de pericolul  ce-l reprezintă acești bandiți pentru societate.
    De asemenea mă angajez să păstrez cu deosebită străjnicie secretul colaborării mele cu organele Securității Statului, luând în acest sens cunoștință de consecințele ce decurg în cazul când voi divulga acest secret indiferent cărei persoane ( indivizi implicați în cauză, cunoscuți, prieteni, rude), precum şi însărcinările pe care  le-am primit în legătură cu prinderea bandei şi  declarațiile ce le-am făcut în faţa organelor securității Statului.
     În caz de nerespectare întru totul a prezentului angajament s-au de trădarea secretului încredințat în scopul întârzierii prinderii bandiților, să fiu considerat principalul vinovat şi tras la răspundere penală potrivit legilor R.P.R. în vigoare.
     Dată în faţa organelor Securităţii din Pitești azi 20 martie 1958.
  Gri. Poinăreanu
     Odată cu aducerea la îndeplinire totală a prezentului angajament am asigurări totale din partea Organelor Securității Statului că voi fi absolvit de orice pedeapsă penală ţinându-se total secret cu privire la aportul meu cu privire la prinderea bandei.
   Gri. Poinăreanu

(Sursa: Grigore Constantinescu, Rezistenta armata anticomunista de pe versantii sudici ai muntilor Fagaras) 

(Moartea tanarului Jubleanu la Rapele cu Brazi, Poenarei, in mai 1958)


(Capturarea Mariei Plop si a fiicei sale si a lui Toma Arnautoiu la Rapele cu Brazi din Poenarei)


(Toma Arnautoiu, fotografia din arest, in 1958)


(Petre Arnautoiu, fotografia din arest, in 1958)




      Grigore Poinăreanu a fost colegul de bancă din şcoala generală şi prietenul lui Toma Arnăuţoiu. I-a ajutat pe partizani până când Securitatea a ajuns la el şi i-a pus ȋn faţă cele două opţiuni – el sau partizanii. Ceea ce a urmat e uşor de anticipat…













Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu